zondag 1 april 2012

Week 3

Week 3 is weeral passé, wat gaat het toch snel! Deze week ben ik vooral bezig geweest aan het eerste stoepbord voor Gonzales. Zoals ik vorige week al zei was Olivier het eerste slachtoffer en ook de eerste die een ontwerp volledig in kleur zou krijgen, deze ging namelijk als een voorbeeld dienen voor de anderen. Hier en daar heb ik nog wat details aangepast met behulp van feedback van mijn collega's en ik moet zeggen, ik ben er toch wel trots op.

Tussenversie voor Olivier.
Maandag heb ik nog wat extra frames getekend voor het storyboard van Desso, evenals een paar op vrijdag. Naar mijn mening begint het toch een ferm uit de kluiten gewassen spotje te worden, maarja, als je je inbeeld dat elke frame maar een paar seconden duurt, dan lijkt het ineens toch niet zo veel meer... Ik heb ook van Sacha te horen gekregen dat als het nog binnen mijn stageperiode valt ik mee mag om het reclamespotje te gaan filmen. Spannend! Het lijkt me superleuk om een storyboard waar ik mee aan heb mogen werken vertaald te zien in beelden, Fingers crossed dat ik het nog kan meemaken.

Een woensdag was ik klaar met het bord van Olivier, dus ik kon na de terugkomdag beginnen aan het tekenwerk voor de andere borden. Dit leek me de beste en leukste werkwijze voor mijn collega's, dan is iedereen er zeker van dat hij of zij een bord krijgt. Ik heb besloten om met de mensen te beginnen waar ik het tekensgewijs wat moeilijker heb (al die creatieve karakters krijg je moeilijk vast op papier :p) en daarna met de mensen waar ik een duidelijk beeld van heb.

Donderdag organiseerde Lessius een terugkomdag voor de IM'ers, maar ik had geen idee wat we moesten verwachten. Al snel bleek dat we een blad met een eerste evaluatie zouden krijgen van onze stagebegeleiders en deze moesten vergelijken met een eigen evaluatie van onszelf. Amai, was ik aangenaam verrast om die evaluatie te zien! Ik had al positieve commentaar gekregen hier en daar, maar om het zo op papier te zien geeft toch wel een serieuze boost. :) Hopelijk kan ik dit de volgende weken aanhouden.

Vrijdag was pannenkoekendag! Ik had al afgesproken dat ik tijdens de middag pannenkoeken ging bakken voor iedereen om mijn verjaardag te vieren. Met de hulp van Gita (en ook een beetje van Yana) hadden we om 13 uur een monsterpot met pannenkoekendeeg om te bakken. De geur van verse pannenkoeken die het kantoor van Gonzales na een tijdje begon te vullen lokte iedereen beetje bij beetje naar de pannenkoeken en na een goede portie gebakken te hebben was het tijd om aan te vallen. De eerste pannenkoeken waren in minder dan 2 minuten weg en de ahornsiroop die Dirk had gekocht ging er vlotjes in. Deze heb ik volledig gesigneerd cadeau gekregen, als aandenken en als verjaardagscadeautje... Maar helaas wel leeg ondertussen. :p De rest van de dag heb ik gespendeerd aan het bescheiden sixpack van Pieter. 

Wat heb ik geleerd deze week?

Zelfs al is het een pak trager, doe al je lineart in Illustrator zodat je zeker bent van goede vector art achteraf. En ik heb ook wat meer inzicht gekregen in het tekenen van gezichten.

Welke moeilijkheden heb ik ondervonden (zowel op technisch als sociaal vlak)?

Hoe graag ik ook mijn tekeningen digitaal ininkt in Paintool SAI, het is beter om voor projecten die niet voor jezelf zijn Illustrator te gebruiken, zeker als deze uiteindelijk op een groot formaat moeten worden afgeprint.

Hoe heb ik deze moeilijkheden opgelost?

Ik heb dit niet opgelost, ik ben terug overgeschakeld op Photoshop om de lineart van de tekening aan te passen zonder vector aangezien dit een probeersel was voor het echte werk. Maar, moest ik dit terug opnieuw doen, dan zou ik het zeker meteen in Illustrator doen.

Omschrijf in drie woorden het gevoel dat je hebt ervaren tijdens de afgelopen week.

Blij, geapprecieerd, trots.

Limited edition.

____________________________________________________________________________________________________

Logboek van week 3 op Google Docs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten