zondag 8 april 2012

Week 4

Hoppa, weer een week voorbij! Ik kan bijna niet geloven dat ik al in de helft zit. Deze week heb ik mij, net zoals vorige week, me vooral weer bezig gehouden met de stoepborden. Tegen het einde van volgende week zou ik iedereen zo wat op papier moeten hebben. In ieder geval, het begint al een leuke collectie te worden. 

Maandag heb ik het bord van Pieter afgewerkt en begonnen aan de schets voor Arto, die vlotjes op papier ging. Tja, absurde pakjes zullen me meer in de hand liggen zeker? Ondertussen had ik stiekem (of nu niet meer zo stiekem) Yana mijn Vergeet-Je-Tietje-Nietje zien omvormen tot een passend design voor op een fles, die ook daadwerkelijk in de winkel zal verschijnen. Hier heb ik een dinsdag mee aan verder gewerkt en het design uitgebreid en aangepast voor op de fles. Ik ben echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, ik weet al zeker een ding; ik koop er zoiezo eentje zodra ze in de rekken liggen. De rest van de dag heb ik nog gespendeerd aan het bijwerken van Arto's bord.

Woensdag ben ik begonnen met het bord van Gita en Inge, een ietwat speciaal bord, want het is het enige bord waar twee mensen op staan. Aangezien Gita en Inge tweelingszusjes zijn en nagenoeg onafscheidelijk, leek het ons leuk om ze op een gelijkaardige manier op een bord te vereeuwigen. Hier heb ik toch wel eventjes aan zitten prutsen, want ze mogen dan wel tweelingzusjes zijn, hun gelaatstrekjes en persoonlijkheid zijn toch wel op bepaalde vlakken duidelijk verschillend. Ik kon ze hiervoor al uit elkaar halen, maar nu zal dit zéker geen probleem meer zijn. :) Voor de rest heb ik Yana nog eventjes geholpen met wat details voor de fles.

Donderdag en vrijdag heb ik volledig toegewijd aan de stoepborden en heb ik onder andere het bord van Gita en Inge afgemaakt, evenals het bord van Nicolas, waar ik dacht dat ik veel problemen mee ging hebben. Uiteindelijk bleek hij nog een van de vlotste ontwerpen te zijn, victory!

Wat heb ik geleerd deze week?

Technisch gezien leer ik niet zo veel bij, maar op conceptueel vlak en op vlak van creativiteit en tekenskills zie ik mezelf in een positieve lijn evolueren. Ik begin meer inzicht te krijgen in bepaalde composities, do's en don'ts, en ik word ook sneller in wat ik doe.

Welke moeilijkheden heb ik ondervonden (zowel op technisch als sociaal vlak)?

Gezichten blijven toch wel een uitdaging om te tekenen. Generische gezichten zijn vrij gemakkelijk, maar als je echt een specifiek iemand moet tekenen met zijn of haar herkenbare gelaatstrekken en zijn of haar persoonlijkheid moet laten uitstralen dan kruipt hier een pak meer tijd in. Een lijntje anders en je krijgt ineens een heel ander beeld en indruk van de persoon op de tekening.

Hoe heb ik deze moeilijkheden opgelost?

Ik "kalkeer" mijn uiteindelijke schets in fineliner met de lichtbak. Dit zorgt ervoor dat ik maar een keer een lijn kan trekken en als deze niet goed zit, tja... dan is er nog altijd Photoshop! Het meeste tijd kruipt in het aanpassen van de ingescande lijntekening. Een oog wat kleiner of smaller, hier en daar een lijntje anders, ... Het is geweldig om in plaats van mensen bij te werken in Photoshop, ik ze net echter mag maken, geweldig! ;)

Omschrijf in drie woorden het gevoel dat je hebt ervaren tijdens de afgelopen week.

Bij deze zou ik speciaal deze week graag eens een keer mijn collega IM'ers Tom en Joshua bijtreden in het format van deze vraag, namelijk een quote van 3 woorden die hun stageweken tot nu toe omschreven. De mijne is deze week zonder twijfel:  "In the zone".



__________________________________________________________________________________________________

Planning week 4 op Google Docs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten