zondag 22 april 2012

Week 6

Het moest er ooit eens van komen, maandag was de laatste dag dat ik aan de stoepborden heb gewerkt voor Gonzales. In totaal heb ik hier een dikke 4 weken aan gezeten en heb ik veel bijgeleerd van hoe ik mensen en poses moest tekenen, het zit nu ook meer in mijn vingers, dus dit was sowieso een goede oefening voor mezelf, zowel persoonlijk als meer professioneel. Ik ga waarschijnlijk een van deze dagen nog de Photoshop files opkuisen en via-via op de server gooien (ik kan er nog altijd niet op) zodat de borden een kleurtje kunnen krijgen. Het belangrijkste was dat alle borden getekend waren, en dat is bij deze ook gebeurd.

Nadat ik met Sacha klaar was en tevens ook het laatste bord heb ik hier en daar nog andere borden waar ik niet helemaal overtuigd was van de pose nog wat bijgewerkt in Photoshop. Aangezien ik de laatste 2 uren van de dag nuttig wou spenderen vroeg ik aan Inge of ik nog ergens bij kon helpen. Stijn was bezig met 3D Gif-icoontjes te maken voor MTV en ik kreeg de vraag of ik hem hier mee kon helpen. Awesome! Het was even geleden dat ik nog in 3DsMax had gewerkt, maar het is leuk dat de lessen van mijn Graphics traject wel degelijk van pas kwamen. Ik heb de rest van de dag nog wat referenties opgezocht en ben begonnen met een paar icoontjes te tekenen op ruitjespapier om te bepalen waar de pixels juist moesten komen.

Ai Caramba!
Na even snel mijn kennis van 3DsMax opgefrist te hebben en 3DsMax te hebben geïnstalleerd, ben ik een dinsdag direct begonnen aan de icoontjes waar ik al een idee voor had. Deze gingen vrij vlot, maar het tweede icoontje (een Twitter bird) mag nog wat complexer.

Woensdag heb ik van Dirk nog een opdracht bij gekregen, dit keer terug voor Think-Pink. Aangezien dit tegen mei af moet zijn en de "Gif's" tegen volgende week vrijdag heb ik besloten om me eerst op MTV te focussen. Ik had wel nadat Dirk me een korte uitleg had gegeven over wat de illustratie precies moest inhouden hier en daar al snel wat schetsen gemaakt in mijn schetsboek voor volgende week.

De rest van de week heb ik samen met Stijn nog verder icoontjes gemaakt in 3D. Sommige hebben nog wat werk nodig, maar er zijn er een paar bij waar ik echt wel trots op ben. Ook hiervan ben ik curieus hoe ze uiteindelijk gaan geïntegreerd worden bij MTV. Een vrijdag was het trouwens een grote meeting waarvoor Gonzales speciaal een grote set dikke gordijnen had geïnstalleerd om de werkruimte en de vergaderruimte met het lange aanrecht te splitsen. De geur van heerlijke tortilla's kwam ons tegemoet maar deze waren helaas voor de gasten bedoeld. Toch hebben we op het einde nog een lekker biertje met limoen kunnen meepikken. Ik ben geen echte bierdrinker, maar dit was toch wel heel lekker!

Wat heb ik geleerd deze week?

Keuzes maken.

Welke moeilijkheden heb ik ondervonden (zowel op technisch als sociaal vlak)?

Het is moeilijk wanneer je meerdere opdrachten krijgt om te bepalen waar je je eerst op zult focussen en welke je meer prioriteit geeft. De 3D-icoontjes van MTV leken mij dringerder en ik denk wel dat ik Stijn enorm zou helpen door de werkdruk te verdelen. Toch heeft de opdracht van Think-Pink ook de nodige aandacht en opvolging nodig.

Hoe heb ik deze moeilijkheden opgelost?

Ik heb uiteindelijk voor mezelf de knoop doorgehakt en me gefocust op MTV, maar ik ga volgende week nog eens vragen hoe ik beide projecten tot een goed einde kan brengen.

Omschrijf in drie woorden het gevoel dat je hebt ervaren tijdens de afgelopen week.

Opluchting, routine, beslissend.

__________________________________________________________________________________________________

Planning week 6 op Google Docs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten